ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1.07 - Αίθουσα 7

Zωή Κοτσίρα, Εκπαιδευτικός, ΜΑ Ρητορικής, Μέλος του Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.

Κατερίνα Κοτσίρα, Εκπαιδευτικός, ΜΑ Ρητορικής, Μέλος του Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.


Περιεχόμενο Εργαστηρίου

Τα παραμύθια αποτελούν ένα ολοκληρωμένο σεμινάριο εκπαίδευσης στη ζωή. Βοηθούν το παιδί να αναπτυχθεί, είναι παιχνίδι, θεραπεία, τροφή για τη συναισθηματική του νοημοσύνη. Η ανεκτίμητη γλωσσική τους αξία και τα πολύτιμα διδάγματά τους τα καθιστούν ένα σπουδαίο εκπαιδευτικό εργαλείο. Πώς μπορούμε όμως να εντάξουμε το παραμύθι στην εκπαιδευτική διαδικασία; Είναι πολύ πιο απλό απ' όσο μπορεί κανείς να φανταστεί. Ελάτε να το δοκιμάσουμε μαζί μέσα από τις ακόλουθες δράσεις!

Δράση 1η - Οι ήρωες των παραμυθιών επιχειρηματολογούν!

Ποια επιχειρήματα χρησιμοποίησε η Σταχτοπούτα, για να πάρει την άδεια της μητριάς της, να πάει στον χορό;Αν ήσουν ο κακός ο λύκος, με ποια επιχειρήματα θα έπειθες την Κοκκινοσκουφίτσα να πέσει στα δόντια σου; Αυτά και άλλα ερωτήματα θα μας απασχολήσουν στην πρώτη βιωματική δράση αυτού του εργαστηρίου. Είσαι έτοιμος να τα απαντήσεις;

Δράση 2η - Το παραμύθι αλλιώς!

Όλοι γνωρίζουμε τα κλασικά παραμύθια. Μήπως, όμως, υπάρχουν κι άλλες εκδοχές αυτών των παραμυθιών; Άσε τη φαντασία σου ελεύθερη!

Δράση 3η - Φτιάξε τη δική σου ιστορία!

Μια φορά κι έναν καιρό...Μπορείς να χρησιμοποιήσεις μόνο έναν πρωταγωνιστή (καλό), έναν ανταγωνιστή (κακό) και έναν μαγικό βοηθό. Από ποιες δοκιμασίες θα περάσει άραγε ο δικός σου ήρωας;

Δράση 4η - Οι χάρτινες φιγούρες των παραμυθιών!

Το παιχνίδι των παραμυθιών μπορεί να γίνει ομαδικό! Πόσο καλός είσαι στη συνεργασία, στην αφήγηση αλλά και στη ζωγραφική;

Η εκπαιδευτική αξία των παραμυθιών είναι μεγάλη και αποτυπώνεται στους ποικίλους τρόπους με τους οποίους μπορεί να αξιοποιηθεί ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Ελάτε να δοκιμάσουμε μαζί μεθόδους διδασκαλίας βασισμένους στην παραμυθιακή αφήγηση και γιατί όχι, να καλλιεργήσουμε μέσα από αυτή, την ικανότητα του σκέπτεσθαι και του επιχειρηματολογείν.

Βιογραφικά Εισηγητριών

Η Ζωή Κοτσίρα σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και ολοκλήρωσε επιτυχώς το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ρητορική, Θεωρία και Πράξη» του ίδιου Πανεπιστημίου. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και είναι εκπαιδεύτρια ομίλου ρητορικής. Είναι μέλος του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε), έχει συμμετάσχει ως κριτής σε πλήθος ρητορικών αγώνων και ανέλαβε τον ρόλο της συντονίστριας ομάδας στο πρώτο μαθητικό φεστιβάλ ρητορικής τέχνης που διεξήχθη τον Ιούνιο του 2018 στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Η Κατερίνα Κοτσίρα σπούδασε Φιλοσοφία, Παιδαγωγική και Ψυχολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Παιδαγωγικά στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου «Ρητορική, Θεωρία και Πράξη» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει απασχοληθεί σε ερευνητικά προγράμματα της Ακαδημίας Αθηνών και το 2008 βραβεύτηκε από την Ακαδημία για την καλύτερη εργασία σχετικά με τη συλλογή γλωσσικού υλικού του βορειοελλαδικού ιδιώματος. Είναι μέλος του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδος (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.) και συμμετείχε στο 1ο μαθητικό φεστιβάλ ρητορικής τέχνης «Σκέφτομαι...Εκφράζομαι...Επικοινωνώ...», που διοργάνωσε το Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε., ως εμψυχώτρια. Είναι εκπαιδεύτρια ρητορικού ομίλου και έχει συμμετάσχει ως μέλος κριτικής επιτροπής σε πολλούς ρητορικούς αγώνες.